Vilken skitvecka detta blev då!

Eftersom att det blev plus på vågen igår så hade jag en för jävlig dag, rent ut sagt!

Först på morgonen så hade jag bokat in ett hälsosamtal. Tänkte att jag kunde lära mig lite nya saker ang kost och motion. Hon jag träffade var väldigt trevlig. Hon sa att jag skulle känna mig stolt över alla kilon jag gått ner. Men igår var absolut ingen sån dag. Jag tog också upp ang att jag ibland kände mig väldigt ledsen när jag tog på mig mina gammla kläder och dom var för stora. Att jag inte kände igen mig själv. Hon sa att det är vanligt och att det är mycket som händer inte bara på kroppen utan också i huvudet, när man går ner i vikt. Sen tyckte hon att jag inte skulle gå ner mer än 0,5kg i veckan. Dels för att ta det lugnt, och för att inte bli besviken om det inte blev mera på vågen. Men jag kommer ändå sikta på 1kg bort per vecka. En annan bra sak hon sa var att jag kanske skulle stanna på 70kg. Stanna där över sommare för att känna mig bekväm och må bra. För att lära känna "nya" victoria. Får se hur det blir med det, men det var ju en bra tanke iaf!

Efter mötet mådde jag fortfarande dåligt så jag gick och köpte mig 3 wasa knäckebröd och en liten plopp!
Jag åt upp det under dagen.
Idag har jag inte ens dåligt samvete för det. Jag måste få ha en dag på ca 4 månader då jag mådde dåligt.

Men idag blir det "nystart" åter igen. Jag känner mig inte längre lika ledsen och dålig utan kommer försöka att göra det bästa. Jag ska äta rätt och försöka röra lite mera på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0