1 kilo upp!

Över jul gick jag upp 0,8kg. Det gick jag ner under veckan. Men sen kom förstås nyår och jag fick tillbaks mitt kilo. Jag ville unna mig att äta gott 2 dagar. Klart jag förstod att det skulle resultera i plus på vågen. Men ändå, det känns för jäkligt alltså! Det är två veckor åt helskotta där jag istället kunde ha gått ner 2 kg.

Nu för tiden har det blivit att jag äter ägg och apelsiner. Äggröra med ibland skinka eller tomat till. Och jag älskar apelsiner. Äter säkert 3st per dag! Det är inte bra eftersom att jag försöker att äta så lite kolhydrater som möjligt och där finns en del. Jag har också ätit en del knäckebröd. Wasas, dom gröna förpackningarna. Så goda!
Och ibland kan det även bli lite nötter. Men jag försöker att tänka på kolhydraterna! Jag har ju även min sambo som är snabb att kommentera och påpeka vad jag äter annars. Och det är bra. Han är mitt största stöd i detta. Han är min personliga dietist :-)

På nyårsafton var vi hos min sambos familj. Hans morfar påpekade att han såg att jag hade gått ner en hel del. Då sa hans mamma- Ja jag ser det med. Du var söt innan men nu är du ännu sötare!
Jag vet att hon menade det som en bra sak. Men samtidigt kändes det inte så kul...

Var inne på mellandagsrean i början av veckan. Innan min viktnedgång hade jag strl 50 i kläder och fick gå till den störra avdelning i klädaffärerna. Gå in på tex. Gina tricot och alla dom där "smala" butikerna var bara att glömma. MEN! Nu har jag helt plötsligt ca strl, 42-44 i tröjor och ca 44-46 i byxor. Jag kan äntligen handla på den "vanliga" avdelningen. Och det känns så skönt! Men samtidigt väldigt konstigt. Det är som att det är en annan människa som står och tittar efter kläder i strl 42! Jag fick med mig från rean ett par byxor i strl 42 (!) och en tröja i strl L. Men då var det av tajt modell. Jag som ALDRIG ville visa mina former :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0