Ny dag, nya tag!

I morse ställde jag mig på vågen. 77,4kg! -0,5kg sen nyår.
Äntligen! Det hjälper så mycket att se att det går åt rätt håll! Trots chokladbitarna jag svepte igår :-)
Jag t.o.m skickade ett sms till min sambo att han skulle ta med en chokladkaka från sitt jobb när han slutade. Som tur var så hade han missat det och därför fick jag ingen choklad kaka. Istället gjorde han 2 ägg till mig. Mycket bättre! Och gissa om jag hade fått ångest idag för jag hade säkerligen tryckt i mig hela kakan!

Imorse fick jag mig en liten workout :-)
Jag sprang med sonen i pulkan till dagiset! Mest för att det var roligt för honom och mysigt för mig. Men jag tänker ändå att jag förhoppningsvis brände bort lite kalorier :-) All träning är bra träning, eller :)
Kanske skulle man ta sig en liten sväng med Just dance, wii.
Jag brukar ta mig en 40-50min till det varje dag medans sonen är på dagis. Annars är det omöjligt att få dansa ifred då han vill stå framför mig hela tiden :-)
Ni som inte har provat detta spel- Det är superkul! Jag känner mig som värsta grymma dansaren när jag står där! ha ha!
Och det bränner nog en del kalorier iaf, för man får röra på sig mycket och jag blir oftast ganska varm av det.

Men just nu ska jag dricka upp mitt morgonkaffe :-)

  Ha en bra dag allihopa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0