Sacrifice=

Jag offrar just nu halva mitt liv för att att få mig ett bättre, lättare, roligare och smalare liv.
Vägen dit är absolut inte lätt jämt. Men jag offrar mig! Jag gör det för mig själv, inte för någon annan! Halleluja :)
Allvarligt så är det ju jobbigt att inte få äta det man vill. Jag skulle gärna trycka i mig en chips påse. På tal om chips så var jag CHIPS BEROENDE! Jag åt säkert 3-4 påsar i veckan! Till slut fick jag nog och bestämde mig för att helt sluta äta chips, never again! Så nu har det gått snart 1,5 år sen jag sist tog mig en chips bit. Stolt :) ! Och jag kommer aldrig mera att ens smaka på det.
För övrigt just nu då, så vill jag gärna ha mig choklad. Marabous med krossade nötter i! Cheeze bolls. Kakor. Lösgodis. Semla....
Men jag har inte ens en dag i veckan jag unnar mig sånt, som en del andra har. Jag tror inte att jag klarar av det just nu. Jag tror att jag skulle falla platt direkt! Så lite längra fram kanske jag vågar mig på en "unnar dag". Men jag äter annat gott. Gurka med dipp är smaskens och det äter jag ibland på kvällarna. När jag inte äter apelsin :)
Jag äter lite nötter ibland och det är ju också super gott.

Som allt annat finns det ju positivt och negatvit med att gå ner i vikt. Faktiskt finns det negativa saker. Eller jag kanske ska kalla det, lite sämre. Tex. jag känner inte längre igen mig själv. Inte på kort och ibland inte i spegeln. Jag vet att andra inte ser förändringarna lika klart som jag gör. Men halva min mage är borta. Benen är smalare. Ibland är jag faktiskt rädd för hur det kommer att bli när jag har gått ner så mycket jag vill ha bort. Är det någon annan som känner så?? Jag har som sagt inte varit så här "smal" på flera år.
Men sen överväger ju det positiva såklart! Jag har mycket mer energi i kroppen. Jag känner mig lättare och smidigar. Jag till och med sitter ibland på ett sätt jag inte kunde sitta på innan. Jag skäms inte längre när jag är ute. Jag var t.o.m med och dansade runt granen på en julfest med mina barn! Jag hade aldrig gjort det innan jag gick ner i vikt. Jag var ute och okte pulka med barnen och jag fick plats i pulkan!

Nu hade jag ju hoppats att jag skulle ha nått mitt mål på 70kg lagom till min sons 2-års dag. 18 februari. Men iom att jag "förlorade" 2 veckor över jul och nyår så kommer det tyvär inte att bli så. Men det är ca 5 veckor kvar så jag hoppas då på iaf -5kg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0