Ägg

Ska tydligen vara bra att äta på morgonen. Min sambo läser tidningen Body, och den tjuvläste jag häromdagen :) Där stod det tips för att öka fett förbränningen. Morgonpromenader innan frukost(alltså på tom mage) är ju det bästa. Men det stod att man kunde äta ägg innan om man inte klarade av att gå utan frukost, för ägg är kalorifattigt och det kan till och med öka fett förbränningen. Det lät ju helt perfekt för mig, eftersom jag brukar ta en morgonpromenad men inte kan göra det utan ha något i magen. Så nu är min nya rutin att äta två kokta ägg som frukost.
Ett annat tips som stod var att man kan ha kokta ägg i kylen för att ta när man är sugen på något litet. Perfekt det med! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0