Då var det dags igen

för "lingonveckan"... äsch då jag som tyckte det här gick så bra. Så ska man inte få väga sig på en hel vecka nu! :)
Vägde mig iaf idag då mensen inte riktigt hade kommit igång.

Startvikt: 74,1kg
(jag vägde mig faktiskt i måndags)
Nuv. vikt: 73,4 kg
-0,5kg

Känns väldigt bra att jag fick minus idag. Det känns som att jag nu kan det här med att gå ner i vikt. Jag vet vad jag behöver göra för att få det att funka. Det ger lite självförtroende och extra kämparglöd!
Innan har ju min "diet" varit mestadels att försöka undvika kolhydrater så mycket som möjligt. Det funkar absolut!
Men nu kör jag istället med mitt program Calorific och räknar kalorier. Kollar inte så mycket på kolhydraterna. Äter fullkorns bröd och ibland ca 0,5 dl fullkorns pasta till maten. Det verkar ju gå bra det med!

Imorse fick jag mig en härlig morgonpromenad i solen! Så skönt att våren verkar vara på väg nu :)

Vår sol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0