Ny dag, nya tag!

Efter en helg med alldelles för mycket gott (kakor, godis, bullar) så kom droppen igår kväll.
Jag hade tryckt i mig en halv påse med ostbågar och kände mig så där äcklig mätt och uppblåst och bara proppad upp till halsen med ostbågar. Det var exakt den känslan jag var så trött på i höstas när jag började min viktnedgång.
Så igår kväll fick jag nog. Jag hatar den där känslan av onyttigt i kroppen. På måndag då jäklar ska jag ta tag i vikten igen tänkte jag! Men vänta lite... varför på måndag? Det är ju så man inte ska tänka, att sätta ut en viss dag, för då skjuter man oftast bara upp det ju! Nä så det fick helt enkelt bli nya tag idag (söndag) såklart!
Nu jäklar ska jag ner i vikt! Jag ska inte äta något mera socket eller onyttigt utan ska ta bort allt sånt igen. Men jag tänker inte sätta någon gräns på tex hur mycket jag ska gå ner i veckan eller tills en viss tid. Jag ska nu ner 11 kg, till 63kg. Jag vill jätte gärna lyckas med det till sommaren men tänker inte sätta några krav på mig själv utan det får ta den tid det tar.
Jag är så glad att jag äntligen fick det här suget igen! Trodde ju dock inte att det skulle komma så fort igen! Men jag känner mig taggad och på hugget :)
Imorgon blir det morgon promenad och lite träning på det :)

Startvikt: 74.5 Vågar inte väga mig men jag gissar. Nästa måndag väger jag mig istället!
Målvikt: 63 kg

Igår var hela familjen i Ullared. Jag ville köpa lite nya kläder för det var ett tag sen nu. Men det blev bara ett par mjukis byxor, ett par shorts, BH och trosor. Men jag hittade en sån jacka som jag ville ha! En strl. 42,a blev det :D
På Lindex kostade en sån ca 700kr, på Ullared 299kr. Värsta kapet tyckte jag! :)
Och så blev det förstås en del kläder till barnen :)
Det var en trevlig dag. Men vad stort det är där inne. Vi missade till och med flera avdelningar. Fast vi fick nästan springa ut på slutet ,för sonen som hade somnat nöjt i kundvagnen, vaknade och var jätte gnällig.



Kommentarer
Postat av: Me and My Baby Dolls

Man blir ju trött av att handla! =)



Hittade din blogg på FL och tänkte kika in och säga hej:)



Fin blogg du har!

Allt bra med er?

Kramr

2011-03-22 @ 16:17:39
URL: http://mybabydolls.blogg.se/
Postat av: Victoria

Hej!



Roligt att du gillar min blogg :)



Håller du också på med vikten?

2011-03-24 @ 16:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0