Ny vecka...

Har inte varit här inne och skrivit på flera dagar nu märkte jag, men har inte haft så mycket att rapportera.
Veckan har väll varit okej matmässigt. Tar mina promenader på morgonen och sedan sit-ups, push-ups och några andra små övningar.
I lördags hade vi kalas för lillen som hade fyllt 2 år. Jag tog mig faktiskt 2 tårtbitar, en muffins och några godis bitar. Vägde mig igår och räknade med lite plus men icke. Veckan resultat blev endast -0,3kg men känns helt okej.

Igår var vi på Rusta och jag köpte mig en yoga matta för 99kr, en rosa såklart :) . Kände att jag behövde ngt mjukt att ligga på när jag gör min träning hemma. Dom hade också ett helt mjukis sett (byxa,linne och jacka) för 99kr! Det blev ett svart/rosa sett. Super bra!

Jag har också börjat med en ny tränings form! Hopprep! :D
Javisst! Jag har förstås inte hoppat på fleeera år och skulle nog inte ens ha försökt mig på det med min tunga kroppsvikt innan. Men jag provade och det är ju faktiskt kul. Plus att man känner att det verkligen tar. Så igår surfade jag runt lite för att läsa mer om detta. Och man kan förbränna mycket kalorier på det ju! Man tränar kondition, benen och armarna ,samtidigt dessutom! Superbra!
Här får ni en länk till en utav många sidor jag faktiskt hittade(engelsk dock), så kan ni läsa på lite själva om ni vill :)
http://www.wikihow.com/Jump-Rope

Här är en svensk sida med lite rolig info:
http://iform.se/kost/fragor-om-sund-vikt/hopprepet-battre-traning-an-man-tror

Hoppa hopprep

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0