Paus...

Vet inte vad jag skriva faktiskt. Jag vet inte hur det går med min nedgång...
Jag har inte gått ner ett gram den här veckan hitills. Men nu har jag bestämt mig för att pausa i vikt nedgången.
Jag har hittills gått ner 15kg. 2-3 klädstorlekar. Jag kommer i kläder jag aldrig kunde drömma om innan. Jag börjar känna mig nöjd med min kropp och min hälsa. Självklart är jag fortfarande en "tjockis", men jag känner mig mer "normal" nu! Jag har kommit i gång med träning, vilket jag aldrig trodde innan. Jag känner att jag kan stanna där jag är nu och vara ganska nöjd med mig själv och det jag faktiskt har lyckats med. Att gå ner 15 kg! Det har absolut inte varit en lätt resa!
Jag kommer som sagt bara att ta en pause. Jag kommer hålla mig på min vikt. Jag kommer fortsätta att äta som jag gör, delvis ganske nyttigt. Men jag kommer att ta mig en bulle om jag vill. Jag kommer att ta en godis bit om jag vill utan att känna skuld. Jag ska försöka göra så här nu en månad för att se hur det känns sen. Just nu känner jag inte det där suget av att gå ner i vikt som jag gjorde i början. Antagligen för att jag känner mig så pass nöjd.
Så jag hoppas att det där suget kommer att komma tillbaka då. Jag behöver fortfarande gå ner ca 10 kg för att ligga på ett bra BMI.

Här är en bild på min nedgång. Jag började min resa när jag vägde 89kg men tog då inget kort. Utan första togs när jag vägde ca 80kg. Nu ligger jag på 74kg. Skriv gärna en kommentar om ni ser skillnad :) Då blir jag glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0